Direktlänk till inlägg 31 december 2010

2010 - i ord!

Av jenny valdner - 31 december 2010 15:36

Hej!

Tänkte att jag skulle försöka sammanfatta året lite. Har ju inte bilder för hela året men det får gå ändå :)


Januari: Hade precis gått klart min utbildning, inte en aning om vad jag skulle göra och vad som skulle ske. Jobbade så klart timmar på Vänsö.


Februari: En person ringde mig och fråga om jag vill jobba hos en person nästa morgon, jag sa ja. Två dagar och två nätter senare hade jag en fast natttjänst hos denna härliga person. Samtidigt blev det det lite trubbel i paradiset hemma. Jag jobbade som sagt natt, jag var tvungen att ställa om hela min vardag i stort sett. Martin och jag gled varann. Jag visste varken ut eller in.


Mars: Hade fortfarande jobb hos samma person. Tiden bara sprang iväg. Jag tjänade massor med pengar och sparade en hel del, vilket jag kunde vara glad för senare.


April: Martin och jag återförenades. Vi blev ett igen. Man kan inte räkna med att en person alltid kommer finnas där. ta ingen för givet! I slutet av april börja jag tänka på körkortet, sagt och gjort. jag började på körskola, på den i Sörping.


Maj: Värmen började komma och allt kändes underbart. Jag jobbade fortfarande, och körde samtidigt. men vid det här laget började jag tröttna på min körlärare.


Juni: En dag när jag gått av mitt pass och skulle ha ledig helg, ringer chefen och beordrar in mig för min arbetskamrat var sjuk. Jag hade noll lust och skulle egentligen iväg tidigt på lördagen med min man. Men vad skulle jag göra? Började vänja mig vid tanken på att jag skulle jobba. Då ringer chefen och säger, du behöver inte jobba. Brukaren har gått bort. Hoppas du får en trevlig resa i morgon. Vi ses på ett möte på måndag.

Det var inget roligt telefon samtal..


Juli: Började jobba på vänsö och Rådmansgatan igen. Jobbade som en galning hela sommaren. Körkortet stod i princip still, men bytte körskola och började köra på Helena istället.


August: Jobbade fortfarand väldigt mycket. Och hade börjat att köra igen.martin fyllde år, vi firade 5 år. Men Augusti månad är inte bara glädje för mig. Då skulle min älskade bror fyllt år. Vi saknar dig alla, du finns i våra hjärtan, nu och föralltid <3


September:Nu hade det minskat med jobb. Hade mina sparpengar som jag använde till körkoret. Nu Började det närma sig uppkörningen.


Oktober: Jag fyllde år och och skrev upp, klarade teorin på första. Dessvärre klarde jag inte första uppkörningen. Ett filbyte, en parkering där jag skulle backa in förstörde allt. Och så fick jag vänta i nästan en månad till innan jag fick ny uppkörningstid.


November: Jag klarde mitt körkort, en underbar känsla.


December: Min lillebror klarade sitt körkort, och han fick en bil. Jag vart faktiskt ganska avis. men jag får ju låna den när jag vill så jag är nöjd ändå. Julen kom, och samma sak varje storhögtid, något fattas. Våran bror/son och vän. Och nu är det nyår och imorgon nytt år. Mina bröder kommer hit, samt brorsdotter. Vi ska äta gott och bara umgås. Och så ska några av oss dricka lite med. Dock inte jag :) imorgon bitti är det jobb igen.


Jag vet, inga bilder. men så får det bli :P


Byebye

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny valdner - 5 maj 2011 12:58

Idag har det inte hänt mycket, är ledig och känner inte för att göra så mycket.   Ska jobba hela helgen med start i morgon kl 06.45, känns mycket jobbigare att börja då istället för 7.00, undrar varför. Det är ju bara en kvart.   Vet inte rik...

Av jenny valdner - 21 april 2011 08:49

Fort tiden går, redan påsk.. Snart är sommaren här.   Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Är visst dålig på att uppdatera bloggen.   Har inte hänt så mycket, jobbat som vanligt. Martin jobbar långa dagar nu, 12timmars pass eller längre, me...

Av jenny valdner - 6 april 2011 08:28

Nu var det länge sen jag skrev, har inte orkat att skriva något. Kom knappt ihåg mitt användarnamn och lösenord ens :P   Idag är jag ledig, blir nästan mer seg av att vara ledig än av att jobba, konstigt det där. Jobbat/jobbar ganska mycket helge...

Av jenny valdner - 6 april 2011 08:28

Nu var det länge sen jag skrev, har inte orkat att skriva något. Kom knappt ihåg mitt användarnamn och lösenord ens :P   Idag är jag ledig, blir nästan mer seg av att vara ledig än av att jobba, konstigt det där. Jobbat/jobbar ganska mycket helge...

Av jenny valdner - 9 februari 2011 15:57


Man märker att det börjar bli vår, klockan är snart 16 och det är skapligt ljust ute fortfarande. Där med inte sagt att jag inte gillar vintern, för det gör jag mycket. Jag älska vinter, kyla och snö. Lätt den finaste årstiden också. Jag skulle fakti...

Presentation


Nämen hej!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards